21 Tahun Eksis, Siti Nurhaliza Raih Gelar Kebesaran – Rakyat Maluku
ENTERTAINMENT

21 Tahun Eksis, Siti Nurhaliza Raih Gelar Kebesaran

KEBHAGIAAN – tengah meliputi penyanyi Siti Nurhaliza. Pertama, yakni karena dirinya tengah hamil calon buah hati. Alasan keduanya yaitu lantaran wanita 38 tahun itu baru saja mendapat gelar kebesaran dari Kesultanan Pahang.

Siti Nurhaliza baru saja dianugerahi gelar kehormatan Datuk Sri bertepatan dengan ulang tahun Sultan Ahmad Shah Pahang. Dia menerima penghargaan itu ditemani sang suami, Datuk Khalid Mohammed Jiwa.

“Pertama sekali saya menjunjung kasih KDYMM Tuanku Pahang di atas pengurniaan darjah kebesaran negeri Pahang dan sebagai rakyat Pahang, ini merupakan satu penghormatan kepada saya,” kata Siti Nurhaliza lewat keterangan resminya.

Gelar kebesaran tersebut diberikan kepada pelantun Cindai itu atas kontribusinya dalam dunia seni selama 21 tahun berkarya. Penghargaan ini dirasa sangat berharga bagi Siti Nurhaliza.

“Ini bukan saja penghargaan kepada diri saya seorang tetapi mewakili insan seni yang lain. Alhamdulillah, saya menerima gelaran ini pada usia 21 tahun saya di dalam bidang seni dan penghormatan ini adalah salah satu daripada pencapaian yang mempunyai sejarah tersendiri di dalam karier saya,” ucapnya. Sebagaimana dikutip jawapos.com.

Dalam keterangan yang sama, Siti Nurhaliza menyebut bahwa gelar ini merupakan rezeki anak yang tengah dikandungnya.

“Ini juga adalah rezeki saya dan juga bayi di dalam kandungan saya, rezeki yang datang dalam pelbagai cara yang berbeza. Alhamdullillah, patik menjunjung kasih di atas pengurniaan darjah kebesaran ini dan semoga patik menjadi rakyat Pahang yang berbakti kepada Agama , Bangsa , Negeri & Negara Patik,” tutupnya. (ded/JPC)

Most Popular

--- CONTOH IKLAN
To Top